خواص ومزایای سیر

بدون شک راجع به خواص بی‌نظیر سیر زیاد شنیده‌اید. حتماً می‌دانید که قرن‌هاست از سیر به عنوان یک ماده غذایی درمانگر با خواص دارویی زیاد استفاده می‌کنند. سیر گیاه بومی هند است و اگر به صورت ناشتا مصرف بشود مانند یک آنتی‌بیوتیک کاملا طبیعی عمل می‌کند؛ اما چرا ناشتا؟ در این مطلب می‌خواهیم به همین سوال پاسخ دهیم.

 

چرا ناشتا؟ چون صبح‌ها و به صورت ناشتا باکتری‌ها مقاومت کمتری دارند و سیر با سرعت بیشتری روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

هزار و یک خاصیت سیر

وقتی که سیر را به صورت ناشتا میل می‌کنید در واقع بدنتان را سم‌زدایی کرده‌اید. با همین کار ساده تمامی انگل‌ها و کرم‌های موجود در روده را بیرون رانده و سدی در برابر بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون بالا و برخی از سرطان‌ها ایجاد می‌کنید.خوردن سیر به صورت ناشتا همچنین روی جریان خون نیز تأثیر بیشتری می‌گذارد. این ماده غذایی فشارخون را کاهش می‌دهد و باعث هضم راحت غذا می‌شود.

نتایج پژوهشی که در سال 2001 انجام شده است نشان می‌دهد افرادی که به طور مرتب سیر می‌خورند سه برابر کمتر از بقیه دچار سرماخوردگی می‌شوند.سیر باعث بهبود عملکرد قلب، کبد و کیسه صفرا می‌شود. برای مقابله با اسهال، مشکلات عصبی، بی‌اشتهایی، استرس و آکنه نیز مفید است. اگر می‌خواهید بیماری‌هایی مانند سل، سینه‌پهلو، سرماخوردگی، نقرس، برونشیت، برونشیت مزمن، احتقان ریوی، آسم، هموروئید (بواسیر)، یبوست، عفونت گوش و سیاه‌سرفه از شما و اطرافیانتان دور باشد سیر را دریابید.

خبر خوب این‌که نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند افرادی که به طور مرتب و به میزان کافی سیر مصرف می‌کنند کمتر در معرض برخی از سرطان‌ها قرار می‌گیرند. به عقیده محققان سیر همچنین می‌تواند از بافت‌های کبد در برابر ترکیبات سمی محافظت کند.سیر باعث افزایش قدرت باروری و کاهش قند خون شده و پیری را به تاخیر می‌اندازد. البته این‌ها تنها گوشه‌ای از خواص کم‌نظیر سیر بودند که به طور خلاصه اشاره شد.

روش مصرف درست

سیر دارای دو ترکیب مهم به نام‌های آلیسین و دی‌آلیل‌ دی‌سولفید می‌باشد که خواص درمانی دارند. اگر هر روز صبح در حالت ناشتا به طور مرتب سیر مصرف کنید به طبیعی‌ترین شکل ممکن عمر طولانی همراه با سلامتی و تندرستی خواهید داشت. اگر از بوی آن خوشتان نمی‌آید و یا معده حساسی دارید می‌توانید از مکمل‌های غذایی سیر که به صورت قرص در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد استفاده کنید.

باید بدانید که گذاشتن سیر روی دندانی که درد می‌کند باعث تسکین آن می‌شود.

شما می‌توانید از این گیاه استفاده موضعی نیز بکنید و آن را به صورت مرهم برای تسکین جای نیش برخی از حشرات موذی و یا برای خلاص شدن از شر زگیل استفاده کنید.

برای رفع سرماخوردگی کافی است که یک عدد سیر پوست‌کنده را در آب گرم بجوشانید و با آن بخور دهید. مصرف آن نیز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی می‌شود.

اگر از روماتیسم رنج می‌برید سیر را داخل روغن زیتون له کنید و هر روز صبح آن را به مناطق دردناک بمالید.

اگر گوشتان دچار عفونت و ورم شده است سیر را له کنید و آب آن را صاف کنید. یک تا دو قطره از این آب را داخل گوشتان بچکانید.

برای فراموشی و مشکلات حافظه 1 کیلوگرم سیر را پوست‌کنده و ریزریز کنید. سپس آن‌ها را با آب 24 عدد لیموترش مخلوط کرده و داخل یک ظرف شیشه‌ای دربسته بریزید. اجازه دهید ترکیبتان به مدت 24 روز بماند تا خواص آن کاملا آزاد شود. سپس هر روز به صورت ناشتا یک قاشق چایخوری از این ترکیب را بنوشید.

برای مقابله با سنگ کلیه دو قاشق غذاخوری سیر خردشده را در یک چهارم لیتر آب جوش به مدت 20 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کنید و یک فنجان صبح به صورت ناشتا و یک فنجان شب قبل از خواب میل کنید.

برای تسکین دردهای عادت ماهانه در پنج روز اول، 1 تا 2 حبه سیر به صورت ناشتا میل کنید.(فاطمه مهدی پور/آرمان)



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ دو شنبه 5 خرداد 1393 ] [ 10:39 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

چه میوه‌ای را با چه هدفی بخوریم؟

مصرف میوه تاثیر بسیار زیادی بر سلامت کلی بدن و جذب و هضم مواد غذایی و سوخت‌وساز آنها در بدن دارد. مصرف میوه روند سوخت و ساز قند، چربی و پروتئین را در بدن بالا می‌برد و تاثیر زیادی در حفظ سلامت و تندرستی بدن دارد. از این رو مصرف روزانه آنها به همه افراد خانواده توصیه می‌شود.

میوه‌ها مفیدترین و طبیعی‌ترین منابع تغذیه برای بشر هستند، از این رو گنجاندن آنها در سبد غذای روزانه خانواده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تنها نکته مهم این است که هنگام مصرف میوه‌ها توجه کافی به چگونگی مصرف، میزان و زمان مصرف آنها داشته باشیم.

محققان و کارشناسان طب سنتی و مزاج‌شناسی میوه‌ها را به چهار گروه میوه‌های شیرین، اسیدی، غیراسیدی و خنثی تقسیم‌بندی کرده‌اند و معتقدند هنگام مصرف میوه‌ها یا تهیه سالادهای میوه باید دقت کرد تا از میوه‌های هم‌گروه استفاده کرد. به‌عنوان مثال، برای تهیه سالاد میوه باید از میوه‌هایی استفاده کرد که در گروه میوه‌های شیرین قرار دارند.

1- انجیر
انجیر انواع و رنگ‌های مختلفی دارد که همه آنها در داشتن ویتامین‌های A، B، C و آهن با یکدیگر برابرند. بر اساس تحقیقات به‌دست آمده، مصرف این میوه به صورت خام و خشک موجب از بین بردن بوی بد دهان و برخی از بیماری‌های دهان می‌شود. خوردن انجیر تازه از طرفی موجب کاهش حرارت بدن و رفع تشنگی می‌شود. همچنین این میوه موجب تعریق زیاد شده و تمامی سموم موجود در بدن را به واسطه آن از بدن خارج می‌کند. به گفته محققان، مصرف این میوه قبل از مصرف غذا موجب تحریک اشتها و همین‌طور پاکسازی کامل دستگاه گوارش می‌شود.

 2- سیب
اگر از اضافه وزن رنج می‌برید، سیب را با پوست میل کنید. مصرف سیب با پوست یکی از شیوه‌های مبارزه با چاقی و درمان آن است که متخصصان تغذیه به آن بارها اشاره کرده‌اند. مصرف سیب به همراه پوست آن موجب می‌شود تا قند خون برای مدتی بالا بماند. در نتیجه مصرف‌کننده احساس سیری بیشتری می‌کند و غذای کمتری می‌خورد.

 3- موز
نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد مصرف روزانه یک عدد موز تاثیر بسیار زیادی بر حفظ آرامش، کاهش افسردگی، اضطراب و استرس دارد. این میوه به دلیل داشتن منابع تریپتوفان موجب افزایش سروتونین در بدن می‌شود. افزایش سروتونین در بدن نیز با افزایش آرامش و از بین رفتن افسردگی همراه است. از این رو متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند موز را در سبد غذایی خود قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید این میوه را به همراه عسل در وعده صبحانه میل کنید.

 4- انگور
نوشیدن روزانه دو لیوان آب انگور موجب افزایش وزن می‌شود. افرادی که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند می‌توانند با نوشیدن دو لیوان آب انگور به همراه دو وعده غذایی ظهر و شب به این هدف نزدیک شوند. توجه داشته باشید آب انگور برای درمان لاغری و چاقی مورد استفاده دارد. اگر این میوه همزمان با وعده غذایی مصرف شود موجب افزایش وزن شده و اگر در فواصل وعده‌های غذایی به تنهایی مصرف شود، سبب کاهش وزن می‌شود.

 5- هلو
تهیه ماسک زیبایی از هلو از جمله فواید این میوه تابستانی است. قرار دادن رنده شده میوه هلو روی پوست صورت به مدت 20 دقیقه، به جوانسازی و نشاط پوست کمک می‌کند.

 6- زردآلو
اگر دچار بی‌خوابی هستید یا از خستگی مفرط رنج می‌برید، زردآلوی رسیده بخورید. مصرف زردآلوی رسیده برای داشتن ویتامین‌های گروه B به درمان بی‌خوابی، خستگی، گیجی و ناراحتی‌های عصبی و روحی کمک می‌کند. درضمن توجه داشته باشید مصرف بی‌رویه این میوه موجب بروز اختلال در هضم مواد غذایی و اسهال می‌شود.

 7- خرما
خرما به جهت داشتن منیزیم، فسفر، کلسیم و آهن از جمله ارزشمندترین میوه‌ها محسوب می‌شود. این میوه به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی منیزیم مانع از بروز انواع سرطان‌ها می‌شود. این میوه به ویژه در پیشگیری از سرطان معده به جهت خنثی کردن اسید اضافی معده بسیار موثر و مفید است. علاوه بر این، مصرف به اندازه خرما موجب تقویت شنوایی و بینایی شده و دردهای کمر، مفاصل و سیاتیک را تسکین می‌بخشد.

 8- خربزه
افرادی که مبتلا به سنگ کلیه یا سنگ مثانه هستند با مصرف خربزه می‌توانند به درمان بیماری خود کمک کنند. این میوه به جهت خاصیت ادرارآورش به درمان این بیماری و دفع سنگ‌های کوچک کمک می‌کند. مصرف تخم‌های بوداده این میوه نیز ادرار‌آور بوده و به دفع سنگ‌های کلیه و مثانه می‌انجامد.

نکته 1: مصرف میوه‌هایی مانند لیمو، پرتقال، آناناس، گریپ فروت و خیار یا آب آنها بهتر است یک ساعت قبل یا یک ساعت بعد از صرف وعده‌غذایی صورت گیرد. مصرف این نوع از میوه‌ها موجب کاهش کلسترول و اسیداوریک خون می‌شود.

نکته 2: متخصصان معتقدند مصرف روزانه سه تا پنج‌میوه از بروز ناراحتی‌های گوارشی به ویژه شایع‌ترین آنها یبوست پیشگیری می‌کند. به اعتقاد این گروه، تغذیه نامناسب، عدم استفاده از سبزیجات و میوه‌ها در رژیم‌غذایی و همین‌طور کم تحرکی از مهم‌ترین عوامل بروز یبوست در انسان است. میوه‌ها و سبزیجات به دلیل داشتن فیبر و آب فراوان موجب تحریک روده شده و به دفع مواد زاید بدن کمک بسیاری می‌کنند.

نکته 3: متخصصان طب سنتی می‌گویند نوشیدن مخلوطی از آب هویچ و پرتقال یکی از مضرترین ترکیب‌های غذایی است. مخلوط کردن این دو میوه با هم و مصرف آن موجب بالا رفتن میزان اسید خون در بدن می‌شود. علاوه بر این، اختلال در عملکرد کبد و تحریک‌پذیری طحال نیز از دیگر عوارض مصرف این دو میوه با هم است.

 



موضوعات مرتبط: خواص گیاهان دارویی
[ شنبه 14 ارديبهشت 1392 ] [ 12:8 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

20 پیمان تغذیه ای در بهار

خیلی‌ها رسم دارند در آغاز سال نو با خود عهد و پیمان‌هایی برای طول سال می‌بندند. چه بهتر كه برای شیوه تغذیه‌مان نیز در شروع سال، عهدهایی ببندیم. پیشنهاد من این 20 عادت خوب غذایی است.
 

روز را با میوه شروع كنیم
صبحانه وعده مناسبی برای گنجاندن یك یا دو میوه در كنار نان و پنیر است تا نیاز ما به بخشی از ویتامین‌ها، آنتی‌اكسیدان‌ها و فیبر تأمین شود.
 

بگذاریم چای‌مان اندكی خنك شود
چای داغ هم برای حنجره خوب نیست و هم سبب می‌شود ما قند زیادی با هر فنجان یا استكان یا لیوان چای بخوریم.
 

قندهایمان را ریز كنیم

حبه‌های قند امروزی كه به صورت آماده و قالبی خریداری می‌كنیم، قابلیت آن را دارند كه به چهار حبه كوچك‌تر تقسیم شوند تا تعداد قندی كه در طول روز می‌خوریم كاهش یابد. بعضی‌ها در طول روز ناخودآگاه 10 فنجان چای می‌خورند و بی‌توجه به آن، تعداد قند دریافتی‌شان به رقم سرسام‌آوری می‌رسد.
 

با نوشابه‌ها قهر كنیم

گرچه آغاز سال، زمان آشتی ما است، اما بهتر است با مزاحمان سلامتی‌مان قهر كنیم. نوشابه‌های گاز‌دار به دلیل داشتن قند زیاد، ممانعت در جذب كلسیم و وابستگی كه ایجاد می‌كنند زیان‌آورند و مزاحم.
 

برنج‌مان را آبكش نكنیم

آبكش كردن برنج به تصور آنكه نشاسته آن از بین می‌رود اشتباه است، چون بیش از 80 درصد برنج را نشاسته تشكیل می‌دهد و با آبكش كردن چیزی از آن از دست نمی‌رود. در این میان فقط ویتامین‌های برنج هدر می‌روند.
 

نان سفید استفاده نكنیم

نان‌ها اگر سبوس‌دار باشند هم بهتر ما را سیر می‌كنند و هم اینكه تا حدودی مانع جذب كلسترول می‌شوند. نان‌های سفید قند خون را سریع بالا می‌برند و زمینه ابتلا به بیماری دیابت را مهیا می‌كنند.
 

با روغن جامد خداحافظی كنیم

روغن‌های جامد سرشار از اسیدهای چرب اشباع هستند كه برای قلب و عروق ما زیانبارند. عروق را تنگ می‌كنند و خطر حمله‌های قلبی را افزایش می‌دهند.
 

سیر و پیاز را در برنامه غذایی‌مان بگنجانیم

گرچه سیر و پیاز ممكن است به ظاهر بد بو باشند، اما اتفاقاً خاصیت آنها به خاطر همان تركیبات گوگردی است كه بوی ناخوشایندی دارند. مزمزه كردن كمی چای خشك، یا جویدن چند برگ جعفری می‌تواند از بوی بد دهان ناشی از خوردن سیر و پیاز جلوگیری كند.
 

آب زیاد بخوریم

آب مفید‌ترین نوشیدنی است و یك لیوان آن حتی یك كالری هم ندارد. آب سموم بدن را دفع می‌كند و برای تنظیم سوخت و ساز بدن مفید است.
 

چیپس نخوریم

چیپس حتی یك فایده تغذیه‌ای هم ندارد كه به آن دل‌خوش كنیم. نشاسته، چربی نامناسب و نمك، ارمغان نامیمون چیپس برای بدن است.
 

ماهی بخوریم

اگر شب عید سبزی پلو با ماهی دارید نوش‌جان‌تان، ولی ماهی را نباید سالی یك بار خورد باید هفته‌ای یك تا دو بار در برنامه غذایی‌مان بگنجانیم. ماهی‌ها سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید، ید و حتی كلسیم به خاطر استخوان‌های ریزی هستند كه حین طبخ ذوب می‌شوند.
 

با كالباس و سوسیس سرسنگین باشیم

كالباس و سوسیس حاوی مواد افزودنی به ویژه تركیبات نیترات هستند كه در بدن تبدیل به ماده سرطان‌زای نیتروزآمین می‌شوند. سعی كنیم از آنها به ندرت استفاده كنیم.
 

هیچ وعده غذایی را حذف نكنیم

با حذف یك وعده غذایی تمایل ما به وعده بعدی بیشتر می‌شود، ضمن این‌كه با خوردن هله‌هوله‌ها، جای وعده نخورده را با مواد غیر مفید پر می‌كنیم.
 

غذایمان را خوب بجویم

جویدن غذا سبب می‌شود كه هم از مزه غذا لذت بیشتری ببریم  و هم با غذایی كمتر احساس سیری بیشتری داشته باشیم و هم اینكه لثه‌ها و دندان‌هایمان سالم‌تر باشند.
 

نمكدان‌ها را در ویترین بگذاریم

نمك به خاطر بالا بردن فشارخون و افزایش احتمال ایجاد بیماری‌های مزمن باید تا حد ممكن محدود شود. می‌توانیم عادت كنیم كه به خیار نمك نزنیم و غذای سفره را كم‌نمك بخوریم. استفاده از آبلیمو و چاشنی‌های مفید دیگر در این زمینه به ما كمك می‌كند.
 
از ماست كم‌چرب غافل نشویم
ماست می‌تواند علاوه بر تأمین كلسیم، پروتئین و برخی ویتامین‌ها به بهبود شرایط میكروبی معده و روده كمك كند. ماست گاهی از شیر هم برای بدن مفیدتر است.
 

گوجه‌فرنگی خور باشیم

گوجه‌فرنگی ضمن این‌كه خواص بسیاری از میوه‌ها را در خود جا داده، كالری كمی نیز دارد. گنجاندن آن در هر سه وعده غذایی مفید است چون سبب افزایش جذب آهن از غذاهای گیاهی می‌شود.
 

دیر شام نخوریم

فاصله بین شام تا هنگام خواب بهتر است نزدیك به دو ساعت باشد. این توصیه نه بخاطر آن است كه خیال كنیم ناهار چاق نمی‌كند و شام چاق می‌كند. این توصیه برای آن است كه خواب راحت و آسوده‌ای داشته باشیم.
 

زیاد تعارف نكنیم و تعارف نشویم

در پذیرایی‌ها به مهمانان خود زیاد اصرار به خوردن نكنید. خودتان هم مغلوب و مقهور و تسلیم میزبان نشوید و به شدت در برابر خوردنی‌های مضر از خودتان دفاع كنید!
 

شیرینی‌های كوچك بخریم

هرچه شیرینی‌ها كوچك‌تر باشند طبیعتاً ضرر آنها نیز كمتر است. اصولاً شیرینی‌های بزرگ در پذیرایی  نباید جایگاهی داشته باشند.



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ جمعه 13 ارديبهشت 1392 ] [ 5:46 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

وقتی عسل و دارچین رفیق می‌شوند

٢٠ معجزه ترکیب عسل طبیعی و دارچین
عسل واژه ای عربی است که در فارسی به آن «انگبین» می گویند. گذشتگان آن را مظهر پاکی و خلوص و نشانه قدرت می دانستند و در یونان و روم باستان مظهر برکت، عشق و زیبایی بود و مالیات خود را براساس آن می پرداختند.
زنبور برای تهیه عسل، شهد گل های مختلف را جمع آوری می کند. جالب است بدانید برای تولید هر کیلوگرم عسل، زنبور باید ۲ میلیون بار روی گل ها بنشیند و شهد آن ها را جمع آوری کند. بنابراین تهیه عسل کار بسیار دشواری است و هر زنبور عسل در طول عمر ۶ تا ۸ هفته ای خود تنها یک قاشق مرباخوری از آن را تهیه می کند.
در کندوی زنبور نوعی عسل هم برای تغذیه ملکه تهیه می شود که «اکسیر طول عمر» نامیده می شود. از آن جا که عسل از شهد گل های مختلف تهیه می شود رنگ آن بستگی به گیاهی دارد که زنبور از آن تغذیه کرده است گذشته از آن شرایط آب و هوایی و جغرافیایی نیز در رنگ و بوی عسل تاثیر دارد. عسل با وجود شیرین بودن اگر به مقدار معینی مصرف شود، برای هر نوع بیماری از جمله دیابت موثر است.

فایده دارویی عسل و دارچین

١ ) درمان بیماری قلبی: مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید. این روش در کاهش کلسترول، جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است. بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود. بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است، با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه می بخشد.
٢ ) از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات: مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید، قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.
٣ ) درمان التهاب مفصل(آرتریت): روزانه، یک وعده صبح و یک وعده شب، مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود. این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند. بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند، بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.
٤ ) جلوگیری از ریزش مو: قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.
٥ ) از بین بردن عفونت مثانه: ٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید. این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.
٦ ) درمان درد دندان: مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٥ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید. این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.
٧ ) کاهش کلسترول: ٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید. این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد.
٨ ) درمان سرماخوردگی: به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید. این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.
٩ ) درمان ناباروری: برای برطرف کردن این مشکل، به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند. در کشورهای چین، ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه اند، در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود. زوجی که مدت ١٤ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند.
١٠ ) درد معده: مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده، زخم معده را نیز درمان می کند.
١١ ) تقویت سیستم ایمنی: استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند. دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است. مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.
١٢ ) برطرف کردن سوء هاضمه: قبل از هر وعده غذا، پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم می کند.
١٣ ) جلوگیری از آنفلوآنزا: دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد
١٤ ) افزایش طول عمر: مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود. مخلوطی از ٤ قاشق چای خوری عسل، یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید. سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ٤ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید. این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.
١٥) برطرف کردن جوش صورت: قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید. تکرار روزانه این کار به مدت ٢ هفته، جوش ها را از بین می برد.
١٦ ) درمان عفونت های پوستی: قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می کند.
١٧ ) درمان سرطان: تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده، سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است. بیماران مبتلا به این سرطان ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف می کنند.
١٨ ) از بین بردن خستگی مفرط: مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.
١٩ ) از بین بردن بوی بد دهان: شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چای خوری عسل، مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید.
٢٠ ) مشکل شنوایی: مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می کند.

شایان ذکر است، عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد. زیرا که آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود.

 



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ پنج شنبه 24 اسفند 1391 ] [ 8:49 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

با 6 ماده طبیعی بدنتان را سم زدایی کنید

 

با 6 ماده طبیعی بدنتان را سم زدایی کنید

 

این مواد غذایی عبارتند از : 
 

لیمو 
لیمو به دو علت پای ثابت بسیاری از رژیم‌های غذایی برای سم‌زدایی بدن است؛ اول آنکه لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان ویتامین C است و برای پوست اثر فوق‌العاده‌ای دارد و با بیماری‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و دوم آنکه اثر قلیایی بر روی بدن دارد به این معنا که به تعادل PH بدن کمک کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. 
سعی کنید صبح خود را با نوشیدن مقداری آب داغ همراه با برشی از لیمو شروع کرده تا بدنتان سم‌زدایی شده و شسته شود. 
 
زنجبیل
اگر غذای خیلی پرچرب خورده‌اید و با گوارش آن مشکل پیدا کرده‌اید خوردن زنجبیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مصرف زنجبیل نه‌تن‌ها حالت تهوع را برطرف می‌کند بلکه به عمل گوارش کمک کرده و گاز و نفخ را نیز کاهش می‌دهد. 

علاوه بر مواردی که ذکر شد زنجبیل حاوی آنتی‌اکسیدان فراوانی است و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. 

زنجبیل را به صورت چای تهیه کرده و یا آن را به شکل رنده شده به آب میوه و یا سبزی‌جات اضافه کرده و میل کنید. 

 
سیر
مصرف سیر نه تنها برای قلب بلکه برای سم‌زدایی بدن نیز بسیار مفید است. این سبزی پرخاصیت حاوی خواص آنتی ویروس، آنتی باکتریال و آنتی‌ بیوتیکی است و همچنین دارای ترکیبی شیمیایی موسوم به آلیسین است که موجب تقویت و افزایش سلول‌های سفید خون می‌شود و در نتیجه به رفع سموم از بدن کمک موثری می‌کند. 

بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید. برای این کار می‌توانید آن را به سس سالاد اضافه کنید تا هم به آن طعم داده و هم از خواص سالم آن بهره‌مند شوید. 


 

لبو
لبو، سرشار از منیزیم، آهن و ویتامین C است و محققان در تحقیقات اخیر خود این ماده غذایی را به عنوان یک غذای فوق‌العاده عالی اعلام کرده‌اند. لبو نه تنها برای پوست، مو و تنظیم سطح کلسترول مفید است بلکه برای سم‌زدایی کبد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 
لبو را به تنهایی و یا درون سالاد ریخته و از خواص مفید آن بهره‌مند شوید. 

 
چای سبز
کمتر برنامه غذایی وجود دارد که در آنجایی برای چای سبز وجود نداشته باشد. مصرف مایعات برای حفظ سلامتی و رفع سموم از بدن بسیار مفید است و چای سبز نیز یکی از فوق‌العاده‌ترین مایعات به شمار می‌رود. 
 
این نوشیدنی نه تنها برای کاهش وزن مفید است بلکه سرشار از آنتی‌اکسیدان است. تحقیقات جدید نشان داده نوشیدن چای سبز می‌تواند کبد را از ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کبد چرب محافظت کند. 

 میوه تازه
میوه‌جات تازه سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان و فیبر هستند و همچنین کم کالری بوده و دارا بودن این خواص آن‌ها را به مواد غذایی مهمی برای سم‌زدایی بدن تبدیل کرده است. 
 
اگر می‌خواهید چشم‌هایتان براق‌تر و پوستتان شفاف‌تر و مو‌هایتان درخشان‌تر شود و سیستم گوارشتان تقویت شود سعی کنید انواع میوه و سبزی‌جات را به مقدار زیاد مصرف کنید. 
 
خوشبختانه اضافه کردن میوه به رژیم روزانه کار ساده‌ای است بنابراین سعی کنید روز خود را با خوردن سالاد میوه تازه شروع کرده و یا از آن به صورت اسموتی یا میان وعده طی روز استفاده کنید.


 

 

 



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ چهار شنبه 9 اسفند 1391 ] [ 11:44 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

شلغم درمانی

این تجربه که الان پنج سال است مرا از وابستگی به آنتی بیوتیک ها نجات دادهه را جهت اطلاع تقدیم می کنم درخواست دارم جهت استفاده سایرین در صورت امکان در سایت انعکاس دهید.

 
از آنجا که از سال 1366 که بنده برای آموزش جبهه به پادگان 21 حمزه اعزام شده بودم و پس از آن در سال 1376 گاز حاصل از ترکیب وایتکس و جوهرنمک را استنشاق کردم همواره با عارضه ریه به طور جدی درگیر بودم تا در مکانی بطور اتفاقی با پیرمردی مواجه شدم که سرفه های پی درپی من امانش را بریده بود و راه حل آن را اینگونه توضیح داد که من در عکس های ارسالی سعی کردم گویا باشد.
 
و پس از استفاده از این راه حل نه تنها خودم بلکه خانواده ام نیز در زمستان از شربت های آنتی بیوتیک و چرک خشک کن راحت شدیم.
 
ضمناً تاکنون این کار را برای تقریباً تمام کسانی که به نحوی می شناختم انجام دادم که همه راضی از نتیجه بودند علی الخصوص جانبازان شیمیایی.حال با توجه به آلودگی شدید هوای کشور درخواست دارم با ارسال این مطلب و عکس های پیوست هموطنان گرامی را از مداوای با قرص و کپسول های شیمیایی رهایی دهید. 
 و اما شلغم درمانی
 
عکس های پیوست گویای همه چیز هست اما ذکر این نکته ها به نظرم ضروری می رسد که شلغم را پس از شستن و گرفتن دم آن با ایجاد یک گودی داخل آنرا از شکر پر می کنیم و در کنار محلی که دمای آن کمی بیشتر از دمای اتاق باشد مانند کنار بخاری قرار می دهیم و  داخل گودی را پر از شکر کرده و عصاره آن پس از ترکیب با شکر بصورت شربتی طبیعی و گورارا بدست می آید که می توان آن را به تنهایی یا مخلوط با آب میل نمود که علی الظاهر خواص ضد سرطانی آن نیز اثبات شده است. و این کار تا سه مرتبه با همین شلغم ها امکان پذیر است و عصاره آن پس از سه بار دیگر به انتها می رسد.
 
امیدوارم با مصرف این شربت کم هزینه و پرسود سلامتی به همه عزیزان هموطن هدیه گردد.
 
 
 
 

 



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ چهار شنبه 27 دی 1391 ] [ 5:14 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

خواص باور نکردنی شلغم

 

             
شلغم گیاهی است با برگهای ناصاف و بریدگیهای زیاد به رنگ سبز و سفید . ریشه آن غده ای و به شكل های گرد و یا دراز به رنگ سفید با لكه های بنفش می باشد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، میوه شلغم مانند غلافی باریك و دراز است كه در آن چند دانه سیاه وجود دارد . شلغم در هوای سرد بسیار خوب رشد می كند و شاید علت آن باشد كه برای درمان بیماریهایی كه در فصل سرما زیاد است و بیماریهای تنفسی بكار می رود .
 
خواص داروئی:
 
شلغم از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است.
 
خواص شلغم آنقدر زیاد است كه می توان گفت این گیاه برای هر دردی درمان است و اگر مردم می دانستند كه این گیاه چقدر فایده درد تمام باغچه های خانه خود را شلغم میكاشتند و هر روزه از آن استفاده می كردند.
 
1) شلغم مقوی است.
 
2) شلغم اشتها آور است.
 
3) شلغم ضعف جنسی را درمان كرده و اسپرم را زیاد می كند.
 
4) شلغم سرفه را تسكین می دهد.
 
5) ترشی شلغم بهترین نوع ترشی است زیرا مقوی معده و روده ها و اشتها آور است.
 
6) آب شلغم قند خون را پائین می آورد.
 
7) تخم شلغم را اگر سرخ كرده و بخورید برای ضعف جنسی موثر است.
 
8) اگر گلو درد دارید آب پخته شلغم را قرقره كنید.
 
9) خوردن آب شلغم درمان كننده جوش صورت است.
 
10) آنهایی كه حافظه ضعیف دارند حتما باید شلغم بخورند زیرا ثابت شده است كه شلغم حافظه را تقویت می كند.
 
11) شلغم شب كوری را درمان می كند.
 
12) شلغم بعلت داشتن ویتامین B1 علاج كم خونی است.
 
13) شلغم برای رشد و نمو استخوانها مفید است بنابراین زنان باردار و شیرده حتما باید از آن استفاده كنند .
 
14) زن حامله ای كه در مدت بارداری شلغم خورده باشد بچه اش زودتر رشد كرده ، زودتر حرف می زند و حتی زودتر راه می افتد و در مقابل امراض مقاومت بیشتری خواهد داشت .
 
15) آنهایی كه غده تیروئیدشان كم ترشح می كند باید حتما شلغم بخورند زیرا شلغم بعلت داتشن ید فراوان ترشحات غده تیروئید را تنظیم می كند .
 
16) شلغم مهمترین گیاه ضد سرطان است و حتی گسترش سرطان را متوقف می كند .
 
17) شلغم درمان بسیاری از بیماریهای پوستی است.
 
18) شلغم پخته بهترین دارو برای برونشیت است.
 
و بالاخره سعی كنید كه در فصل زمستان برای پیشگیری از سرماخوردگی و بیماریهای تنفسی اقلا چند بار در هفته شلغم بخورید شلغم پخته بهترین صبحانه است . بدن را تمیز كرده و مواد سمی را از بدن خارج می سازد .همانطور که در بالا گفته شد آب شلغم خام خواص بیشتری از شلغم پخته دارد بشرطی كه معده شما را ناراحت نكند.

 



 



موضوعات مرتبط: خواص گیاهان دارویی
[ دو شنبه 20 آذر 1391 ] [ 1:5 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

بهترین كاهنده چربی خون

 دكتر محمد صالحی افزود: بین گیاهان، سیر بیشترین قدرت را در كاهش كلسترول و تری‌گلیسرید خون دارد و بیش از صد صنعت داروسازی در دنیا از سیر، فرآورده‌های دارویی تهیه كرده‌اند. سیر علاوه بر كاهش كلسترول و تری‌گلیسرید، خاصیت ضدمیكربی و ویروسی دارد و فشارخون و قند خون را كاهش می‌دهد و خون را رقیق می‌كند.
 
وی تصریح کرد: البته سیر تازه از سیر پخته بهتر اثر می‌كند. اثر سیر ترشی نیز مانند سیر تازه است. میوه زیتون و روغن آن هم كلسترول را كاهش می‌دهد. سال‌هاست مشخص شده است كه روغن زیتون چربی خون را كاهش می‌دهد.
 
استاد دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی تهران خاطرنشان کرد: سه نوع نوشیدنی دیگر كاهش‌دهنده فشار خون، كلسترول و تری‌گلیسرید، شامل آب گوجه‌فرنگی، آب انار و آبغوره می‌شود این نوشیدنی‌ها می‌تواند بین وعده‌های غذایی یا همراه غذا مصرف شود.
 
وی یادآور شد: آلبالو، گیلاس، نارنج، لیموترش و گریپ‌فروت نیز از میوه‌هایی است كه مصرفشان هم به صورت آبمیوه و هم میوه تازه، چربی و كلسترول خون را كاهش می‌دهد. همچنین كدو حلوایی، جعفری، پیاز، جو، فلفل سبز، بادمجان و عدس نیز از جمله مواد غذایی است كه به كاهش تری‌گلیسرید و كلسترول خون كمك می‌كند. البته باید دقت داشته باشید، این گیاهان باید به مقدار متناسب مصرف شود و روش طبخ‌شان نیز مورد توجه قرار گیرد.

 



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ پنج شنبه 16 آذر 1391 ] [ 8:14 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

چه چیزی نفس شما را خوشبو می کند؟

جعفری گیاهی است علفی ، دوساله و معطر که ارتفاع آن تا ۷۰ سانتیمتر می رسد ، برگهای آن به رنگ سبز تیره و دارای بریدگی های لوزی یا مثلث شکل با تقسیمات رفعی است.

 

گلهای جعفری کوچک به رنگ مایل به سبز و به صورت چتری است ، میوه آن کوچک به درازای ۲ میلیمتر و به قطر یک میلیمتر و دارای بویی معطر است.

 

خواص : جعفری ضد نفخ شکم است و شریان‌ها و رگ‌ها را تمیز می‌کند ، دم کرده ریشه جعفری برای درمان تنگی نفس و درمان سرخک مفید است.

 

برای رفع لک‌ها و جوش‌های صورت، دم کرده جعفری را روی پوست صورت بمالید ، برای روشن شدن رنگ پوست، مقداری جعفری را در نیم لیتر آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و صبح و شب صورت خود را با آن بشویید. بعد از یک هفته پوست صورت شما روشن می‌شود.

 

دم کرده جعفری ضد تب و برای بواسیر و سنگ کلیه مفید است ، خوردن چای جعفری به هضم غذا کمک می‌کند.

 

عصاره ریشه گیاه جعفری در درمان تبخال سودمند است، گروهی از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی ، با بررسی اثر ضد ویروسی عصاره ریشه جعفری مکزیکی بر ضد ویروس تبخال انسانی نوع یک و دو دریافتند عصاره ریشه این گیاه از تکثیر ویروس تبخال جلوگیری می کند.

این بررسی همچنین نشان می دهد ، این گیاه ، ویروس تبخال نوع ۲ را بهتر از نوع ۱ از بین می برد .
ویروس تبخال نوع یک ، باعث عفونت لب ها ، دهان و صورت ، و ویروس تبخال نوع دو ، باعث عفونت های تناسلی می شود .


 

 



موضوعات مرتبط: خواص گیاهان دارویی
[ یک شنبه 21 آبان 1391 ] [ 5:23 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

تغذیه مناسب برای سلامتی کلیه ها


طبق اطلاعات خانه سلامت ملی کلیه و انجمن بیماری ها ی کلیوی، کلیه ها مواد زاید تجمع یافته در خون را دفع می کنند، میزان مایعات و موادمعدنی بدن را تنظیم می کنند، فشارخون را متعادل می نمایند، میزان کلسیم بدن را متعادل نگه می دارند و محرک تولید گلبول های قرمز هستند. یک رژِم غذایی سالم شامل میوه ها، سبزیجات، ماهی، سیر، غلات و ... می تواند سلامت کلیه های شما را بالا برده و عملکرد مطلوب آنها را حفظ نماید.

میوه ها و سبزیجات:

اگر میخواهید سلامتی کلیه های خود را بالا ببرید سعی کنید میزان میوه و سبزی را که مصرف می کنید افزایش دهید. اکثر میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین ها و موادمعدنی هستند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند، شما را از آسیب های کلیوی ناشی از عفونت ها، سموم ها، ویروس ها و بیماری ها محافظت کنند، از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کنند و از التهاب کلیه ها ممانعت بعمل آورند. میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان شامل تمشک، فلفل دلمه ای، گریپ فورت، اسفناج، کلم برگ، توت فرنگی، پرتقال و گوجه فرنگی است.

اگر کلیه های شما آسیب دیده است یا بیماری کلیوی دارید، میزان پتاسیم بدن خود را برای اطمینان از اینکه در سطح مطلوب  سالم تر قراردارد کنترل نمایید.

آب :

حفظ آب بدن برای سلامت کلیه ها ضروری است. براب حفظ آب بدن لازم است هر روز میزان آب کافی بنوشید تا تقریبا 1400 میلی لیتر ادرار بی رنگ یا زردکم رنگ تولید گردد. از جمله مایعات و نیز غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی آی هستند می توان به چای، سوپ ها، سیب، انگور، کاهو، کرفس و گوجه فرنگی اشاره نمود.

ماهی روغنی:

خوردن 100 گرم ماهی روغنی پخته یا کباب شده دوبار در هفته می تواند به سلامت کلیه ها کمک کند. ماهی های روغنی مثل ساردین، ماهی تون، سالمون و ... سرشار از اسیدهای چرب امگا3 می باشند. اسیدهای چرب امگا3 اسیدهای چرب غیر اشباعی هستند که می توانند عملکرد کلیه ها را بهبود ببخشند و میزان التهاب را در بدن کاهش دهند. اگر ماهی دوست ندارید سعی کنید به غذای روزانه خود روغن کانولا، گردو و یا سویا اضافه کنید زیرا آنها هم حاوی مقادیر مناسب اسیدهای چرب امگا3 هستند.

غلات کامل:

عملکرد سالم کلیه ها را با مصرف یک وعده جو (پرک) در صبح حفظ کنید. غلات کامل مثل جودوسر و برنج قهوه ای را در رژیم غذایی خود بگنجانید. گندم کامل می تواند به تصفیه کردن کلیه ها از سموم کمک کند و خطر سنگ های کلیوی را کاهش دهد.

پروتئین :

اگر میخواهید سلامت کلیه های خود را افزایش دهید سعی کنید به وعده غذایی روزانه خود مقدار محدودی پروتئین گوشت اضافه کنید. پروتئین کمک می کند که بدن شما عضله سازی کند، بافت ها را ترمیم نماید و به مقابله با عفونت ها برود. همچنین طبق گزارش بنیاد ملی کلیه، پروتئین میزان مواد زاید خون را کاهش داده و عملکرد کلیه ها را بهبود می بخشد. غذاهای پروتئینی که برای سلامت کلیه ها مفید هستند شلما سفیده تخم مرغ، ماهی، مرغ بدون استخوان و بدون پوست، مقدار مناسبی از گوشت قرمز و فرآورده های لبنی کم چرب، پنیر کم چرب، حبوبات، پنیرسویا، سبزیجات و غلات است. اگر بیماری کلیوی دارید با یک متخصص تغذیه برای مشورت در مورد میزان پروتئین مناسب و مورد نیاز بدن خود تماس بگیرید.

سیر:

افزودن سیر به وعده غذایی می تواند برای کلیه ها مفید واقع شود. سیر خواص ضد التهابی دارد که می تواند به کلیه های ملتهب یا تحریک شده شما آرامش بخشد. اگر از عفونت های راجعه کلیه رنج می برید، مصرف این گیاه مفید خواهد بود، چون مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی در بدن شما عمل می کند.

 

ویتامین های مفید برای بهبود عملکرد کلیه :

ویتامین ها برای حفظ عملکرد کلیه ها در یک سطح مطلوب لازم هستند. کلیه ها سطح مایعات و میزان فشارخون را تنظیم می کنند، تولید گلبول های قرمز در بدن را در کنترل دارند، میزان کلسیم و موادمعدنی بدن را تنظیم می کنند و مواد زاید از طریق ادرار را دفع می نمایند. زمانی که کلیه ها قادر به تصفیه کردن کامل مواد زاید از بدن نیستند سومو در خون تشکیل می شوند که منجر به آسیب کلیه یا نقص کلیوی خواهد شد. فشار خون بالا، سنگ کلیه، التهاب کلیوی، عونت های دستگاه ادراری بر عملکرد کلیه تاثیر می گذارند. انواع ویتامین ها می توانند سلامتی کلیه های شما را بازیابند و عملکرد آنها را بهبود بخشند.

ویتامین B12  :

ویتامیم ب12(کوبالامین) یک ویتامین محلول در آب است که به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند. در تشکیل مغز استخوان سالم موثر است و از آنمی جلوگیری می کند. آنمی از علامت های شایع آسیب کلیوی و مرحله پایانی بیماری کلیه است. افراد بالغ باید روزانه 4/2 میکروگرم ویتامین ب12 را برای بهبود عملکرد کلیه های خود دریافت دارند. غذاهای غنی از ویتامین ب12 شامل جگر گاو، تخم مرغ، اردک، ماهی روغنی، گوشت گوساله، بوقلمون، گوشت بره، پنیر و شیر است.

ویتامین D  :

ویتامینD   نوعی ویتامین محلول در چربی استکه عملکرد کلیه ها را بهبود می بخشد، مواد زاید و سموم را از کلیه ها دفع می کند. آسیب های کلیوی را ترمیم می نماید، خطر ابتلا به مراحل پایانی بیماری کلیوی را کاهش می دهد و به جذب کلسیم غذاها کمک می کند. تحقیقات نشان داده اند مقادیر کم این ویتامین موجب تشکیل سنگ های کلیوی شده و به کلیه آسیب می رساند. توصیه می شود افراد بالغ روزانه 15 میکروگرم ویتامینD   را برای افزایش عملکرد کلیه ها دریافت دارند. غذاهای غنی ویتامین D   عبارتند از: تخم مرغ، غلات غنی شده، ماست غنی شده، آب پرتقال غنی شده، شیر، ماهی و جگر گوساله.

ویتامینC  :

ویتامینC   یک آنتی اکسیدان محلول در آب است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از کلیه ها در برابر آسیب محافظت می نماید. ویتامینC   آسیب کلیوی را نیز ترمیم می کند، عملکرد کلیه را بهبود می بخشد، میزان پروتئین موجود در ادرار را که یک علامت شایع آسیب کلیوی است کاهش می دهد، فرآیند درمان را تسریع می کند و به بدن کمک می کند آهن را که نوعی ماده معدنی در تشکیل گلبول های خون و لازمه کلیه برای جابجایی خون، اکسیژن و موادغذایی است جذب کند. افراد بالغ باید روزانه حداقل1000 میلی گرم ویتامین C   را برای بهبود وضع کلیه هایشان دریافت کنند. غذاهای غنی از ویتامینC   عبارتند از توت فرنگی، گوجه فرنگی، تمشک، گیلاس، فلفل سبز شیرین، پرتقال و اسفناج.

ویتامینE  :

ویتامینE   یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از کلیه ها در برابر رادیکال های آزاد زیان آور که باعث اختلال عملکرد صحیح کلیه می شوند، محافظت می کند. ویتامینE  التهاب کلیه را کاهش می دهد، فشار اکسیداتیو بدن را از بین می برد، آسیب های بافتی ناشی از عفونت های کلیوی، بیماری های کلیوی و سموم را ترمیم می کند و خطر بسته شدن عروق کلیوی را که در اثر تجمع پلاک اتفاق می افتد کاهش می دهد. بالغین باید در روز 15 میلی گرم ویتامینE را برای افزایش عملکرد کلیه ها دریافت کنند. غذاهای سرشار از ویتامینE عبارتند از روغن ذرت، بادام و جوانه گندم.


 



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ یک شنبه 21 آبان 1391 ] [ 5:19 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

خواص شگفت‌آور لیمو از نوع ترش و شیرین

لیمو (از مرکبات) محصولی معجزه‌آسا برای کشتن سلول‌های سرطان است ؛ که ۱۰۰۰۰ بار قوی‌تر از شیمی درمانی است. 
چرا ما در مورد آن نمی‌دانیم؟ چون آزمایشگاه‌ها (شرکت های دارو‌سازی) با ساخت مشابه و مصنوعی آن سود زیادی می‌برند. 
شما هم اکنون می‌توانید به یک دوست کمک کنید تا از آنها بی‌نیاز شود و بداند که آب لیمو در پیشگیری از بیماری بسیار مفید است . 
طعم آن شیرین یا ترش و لذت بخش است و فاقد اثرات وحشتناک شیمی درمانی است. 
چگونه است که بسیاری از مردم باید بمیرند، در حالی که این خواص محرمانه و محفوظ نگه داشته شده است، تا مبادا منافع شرکت‌های بزرگ مولتی میلیونر به خطر بیفتد؟ 
همانطور که می‌دانید، درخت لیمو در دو نوع لیمو‌شیرین و لیموترش شناخته شده است. شما می‌توانید از این میوه به روش‌های مختلف مصرف کنید: 
 شما می ‌وانید آنرا به صورت افشره، نوشابه‌های آماده، شربت، شیرینی، روی غذا، گوشت و غیره مصرف کنید. 
لیمو بسیاری از خواص را داراست ، اما جالب‌ترین اثر آن در کیست و تومورهاست. 
خاصیت این گیاه در بهبود سرطان از همه نوع ثابت شده است. 
همچنین به عنوان یک داروی ضد میکروبی در برابر عفونت‌های باکتریایی و قارچ و انگلهای داخلی و کرم‌ها موثر است. همچنین تنظیم کننده فشار خون بیش از حد بالا و ضد‌افسردگی، استرس و اختلالات عصبی است. 
منبع این اطلاعات جالب است: این اطلاعات از یکی از بزرگترین تولید کنندگان دارو در جهان می‌آید، که می‌گوید تست‌های آزمایشگاهی بیش از ۲۰ سال از سال ۱۹۷۰ ، نشان داد که عصاره لیمو در تخریب سلول‌های بدخیم در ۱۲ نوع سرطان، از جمله روده بزرگ، پستان، پروستات، ریه و لوزالمعده و ... تاثیر دارد. 
ترکیبات این میوه ۱۰،۰۰۰ بار بهتر از محصول Adriamycin ، و مواد دارویی که به طور معمول در شیمی درمانی در جهان استفاده می‌شود ، کاهش رشد سلولهای سرطانی را نشان داد. و شگفت‌آور‌تر اینکه؛ این نوع از درمان با عصاره لیمو تنها سلول‌های سرطانی بدخیم را از بین می‌برد و بر روی سلول‌های سالم تاثیر نمی‌گذارد. 
 



موضوعات مرتبط: خواص گیاهان داروییخواص میوه ها
[ جمعه 5 آبان 1391 ] [ 11:40 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

چاره آنفلوانزا وسرماخوردگی درآشپزخانه شما است

 

http://salijoon.ws/mail/890903/1261329355.jpg
 

پزشکان می‌گویند: آشپزخانه شما منبعی شگفت‌انگیز از مواد درمان کننده و شفابخش برای بهبود علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا است که به شما کمک می‌کنند، سریع‌تر بهبود پیدا کنید.

 

اکنون که فصل پاییز فرا رسیده با کاهش دمای هوا، وزش باد و آغاز بارندگی، احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا افزایش پیدا می‌کند. هرچند برای هیچ یک از این دو بیماری ویروسی درمان مشخصی وجود ندارد اما بی‌تردید در آشپزخانه شما مواد خوراکی بسیاری یافت می‌شوند که می‌توانند به بهبود علائم بیماری و درمان سریع‌تر آن کمک کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی‌ای فارما پدیا، در این مقاله پزشکی فهرست برخی از این مواد خوراکی مفید و موثر در بهبود علائم آنفلوانزا و سرماخوردگی ارائه شده که به قرار زیر است:

 

1- شربت آب‌لیمو که دارویی شگفت انگیز برای درمان گلو درد، پاک‌سازی خون و همچنین نرم کردن بافت‌های مخاطی است.‌

 

2-‌ سوپ مرغ که از قرن بیستم تاکنون به عنوان یک خوردنی برای درمان آنفلوانزا و سرماخوردگی شناخته شده و واقعاً تأثیرگذار است.

نعناع که اگر به صورت چای نعناع مصرف شود، می‌تواند موجب تشدید تعریق در هنگام تب شود. پس از نوشیدن چای نعناع، بلافاصله به رختخواب رفته و خود را گرم کنید تا در اثر تعریق زیاد، تب شما کاهش پیدا کند

 

3- خردل که موجب کاهش تب، از بین رفتن مواد سمی و کمک به بهبود غشاء مخاطی در ریه‌ها می‌شود.

 

4- زنجبیل که اگر به صورت چای زنجبیل مصرف شود، می‌تواند به عنوان یک ترکیب ضد ویروسی موثر میکروب‌ها را نابود سازد و برای درمان اختلال و آشفتگی معده نیز بسیار مفید است.

 

5- سیر که یک گیاه فوق‌العاده مفید هم به لحاظ پیشگیری و هم به جهت درمان علایم آنفلوانزا و سرماخوردگی به شمار می‌آید. سیر خام خاصیت ضدقارچی و ضد باکتریایی و همچنین دارای خواص ضدویروسی فوق‌العاده‌ای است. متخصصان انگلیسی نیز در چندین آزمایش دریافته‌اند که سیر می‌تواند سرعت درمان آنفلوانزا را افزایش دهد.
چای نعنا

 

6- نعناع که اگر به صورت چای نعناع مصرف شود، می‌تواند موجب تشدید تعریق در هنگام تب شود. پس از نوشیدن چای نعناع، بلافاصله به رختخواب رفته و خود را گرم کنید تا در اثر تعریق زیاد، تب شما کاهش پیدا کند.

 

7- روغن کرچک که اگر به شکل موضعی مصرف شده و روی قفسه سینه مالیده شود به باز شدن مجاری هوایی و بهبود گردش خون در ریه‌ها کمک می‌کند. برای این منظور قفسه سینه را با روغن کرچک ماساژ دهید. سپس با یک تکه پارچه وال و نازک، روی سینه را بپوشانید و با یک بطری حاوی آب داغ روی سینه را گرم نگه دارید.

 

8- پرتقال و مرکبات که به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین C اگر به صورت روزانه مصرف شوند، طول دوره بیماری را کاهش می‌دهند.

 

9- ماست که مشکلات روده‌ای ناشی از آنفلوانزا را تسکین می‌دهد.

 

10- عسل که خواص شفابخش فوق‌العاده‌ای دارد و برای درمان سرفه و افزایش توان سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. مصرف آن به همراه آب لیموی تازه و آب ولرم به صورت شربت ضد سرفه، توصیه می‌شود.

زنجبیل که اگر به صورت چای زنجبیل مصرف شود، می‌تواند به عنوان یک ترکیب ضد ویروسی موثر میکروب‌ها را نابود سازد و برای درمان اختلال و آشفتگی معده نیز بسیار مفید است

 

11- نمک و محلول آب نمک که می‌تواند گلودرد را تسکین دهد و خاصیت ضدالتهابی دارد. همچنین شست و شوی مجاری بینی با محلول آب نمک به پاک شدن سینوس‌ها و جلوگیری و یا درمان احتقان بینی کمک می‌کند. تمیز کردن مجاری بینی نیز سرعت بهبود عفونت‌های سینوسی را افزایش می‌دهد.

 

12- آب درمانی که روشی مفید برای افزایش گردش خون است و حمام آب داغ نیز در پایین آوردن تب موثر است.

 

13- مریم گلی نیز به عنوان یک دهان‌شویه مناسب می‌تواند در درمان گلودرد موثر باشد.

 

14- بابونه که به عنوان یک روش درمانی سنتی، مصارف پزشکی بسیاری دارد و از جمله این موارد، کمک به درمان علائم سرماخوردگی است.


 



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ چهار شنبه 26 مهر 1391 ] [ 1:12 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

نکاتی درباره مصرف سیر

 

نکاتی درباره مصرف سیر

سیر دارای خواص بسیار مفیدی بوده و بهتر است در این مورد به چند توصیه توجه کنید.

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سیر از گروه خانواده پیازها بوده و خواص سیر به خاطر ترکیبات گوگردی آن است که سر دسته آن آلیسین است.

وی تصریح کرد: آلیسین دارای خواص ضد عفونی‌کنندگی در دستگاه گوارش داشته و همچنین باعث می‌شود که سیر خاصیت پایین آورنده چربی خون داشته باشد و همچنین سیر خاصیت ضد‌سرطانی دارد.

این متخصص تغذیه به افرادی که سیر خام را درسته قورت می‌دهند تذکر داد: کار آنها درست نیست زیرا در بدن اثری ندارد و باید آنها سیر را خرد کرده و سپس مصرف کنند تا ترکیبات آن در بدن آزاد شده و اثر داشته باشد.

کیمیاگر خاطر نشان کرد: چون سیر بوی بد ایجاد می‌کند بهتر است افراد پس از مصرف آن به اندازه نوک انگشت یا نوک قاشق چای‌خوری، چای خشک بجوند که تا حدودی سبب برطرف شدن بوی بد سیر می‌شود.

وی گفت: افراد سیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند و می‌توانند حتی دو تا سه بار در هفته مصرف از این سبزی پرخاصیت مصرف کنند.

کیمیاگر متذکر شد: البته بدن برخی افراد نسبت به مصرف سیر تحمل پذیر نبوده و می‌تواند عوارضی ایجاد کند و همچنین می‌تواند برای خانم‌های شیرده، طعم شیر را عوض کند در این صورت با پزشک خود مشورت کنند.

 



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ دو شنبه 13 شهريور 1391 ] [ 6:41 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

خواص برخی از عرقیات گیاهی

  

آویشن : ( THYME WATER) ................. طبیعت گرم

تقویت معده - رفع ترشی معده - تقویت بینایی - ضد درد و تشنج - رقیق کننده خون .
 درعفونت های ریوی - زکام و برونشیت بی همتاست.
 
*********************************************************
اترج :     (OTROJ) ............................ طبیعت گرم
ضد اسهال و استفراغ - ضد عفونت - رفع عطش و سکسکه - تامین ویتامین ث .
*********************************************************
اسطو خودوس : (LAVANDULA STOECHAS) .......طبیعت گرم
مفید جهت انواع سر درد - سر گیجه - لرزش بدن - عصبانیت - ضربه های مغزی -
فراموشی و درمان نقرس - خواب آور - رفع عفونت مجاری تنفسی و گریپ .
********************************************************
بابونه : (MATRICARIA CHAMOMILLA) ............طبیعت گرم
نیروبخش - تب های بلغمی و عفونت های درد ناک را تسکین میدهد - اختلالات
قاعدگ و دردناک را منظم می کند - کرم کش است.
********************************************************
بادرنجبویه : (LEMON BALM) ...................طبیعت گرم
بالا برنده فشار خون - خونساز - آرامبخش - مقوی مغز - درمان تپش قلب - خواب آور -
ضد تشنج - مقوی قلب و اعصاب .
********************************************************



موضوعات مرتبط: خواص گیاهان دارویی

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 18 خرداد 1391 ] [ 12:16 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

دشمن چربی های شکم را بشناسید

  

 
دشمن چربی های شکم را بشناسید


سلامت نیوز: اگر می خواهید با دشمن چربی های شکم تان بیشتر آشنا شوید به ادامه مطلب توجه کنید.

امیر جزایری، کارشناس ارشد تغذیه درگفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: فلفل چیلی یا فلفل تند یکی از سبزی های پرخاصیت  برای افرادی است که تمایل به کاهش وزن دارند.
وی با بیان این مطلب ادامه داد: این فلفل علاوه بر آنکه سوخت و ساز بدن را بالا می برد مانند یک چربی سوز طبیعی عمل کرده و به شکسته شدن سلول های چربی به ویژه در ناحیه شکم و پهلو کمک می کند.
جزایری تصریح کرد: گنجاندن این سبزی در برنامه غذایی روزانه درصورت هماهنگی فلفل چیلی با طبع و مزاج افراد چاق، می تواند تأثیر زیادی درکاهش وزن و از دست دادن چربی های انباشته شده در اطراف شکم و پهلوها داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه براین مصرف فلفل به دلیل حرارتی که در بدن تولید می کند نیاز فرد به نوشیدن آب را افزایش داده و به این ترتیب به پاکسازی بدن افراد چاق از مواد زائد نیز کمک می کند.


بیشتر:.::سلامت نیوز :



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391 ] [ 1:1 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

براساس آخرین یافته محققان؛ بهترین زمان برای میوه خوردن!

 میوه از جمله موادی است که باید روزانه از آن مصرف کنیم اما گاهی اوقات زمان لازم برای صرف میوه نداریم و نمی توانیم به درستی از همه میوه ها استفاده کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، برای اینکه بتوانیم در طول روزمقدار کافی از میوجات استفاده کنیم باید به برخی از نکات توجه داشته باشیم در این جا برخی از زمان هایی را که محققان برای صرف میوه توصیه کرده اند را نام می بریم:
صبح زود:
برای اینکه بتوانید در طول روز تمام پنج میوه و سبزیجات لازم را مصرف کنید باید از همان ابتدای صبح شروع به خوردن کنید. شما می توانید در همان ابتدای صبح با اضافه کردن میوه ها به صبحانه از آن ها استفاده کنید. برای مثال می توانید مقداری سبزیجات به املت خود اضافه کنید و یا همراه صبحانه مقداری موز بخورید.




موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی

ادامه مطلب
[ سه شنبه 15 فروردين 1391 ] [ 7:21 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

با خوردن عسل به جنگ باکتری ها بروید

در درمان سنتی عسل را برای ترمیم زخم ها و جراحت ها به کار می بردند، اما آخرین تحقیقات دانشمندان هلندی در آمستردام ثابت کرده عسل، قاتل هر نوع باکتری است. قدیمی ها هم آگاه یا ناآگاه از این خاصیت، عسل را روی زخم می گذاشتند و قند بالای آن، موجب کاهش رشد باکتری ها می شد. به دلیل خاصیت کشندگی عسل، مصرف به جا و به اندازه این ماده خوراکی برای سلامت مفید است. دلیل این ویژگی عسل هم وجود نوعی ترکیب در سیستم ایمنی زنبورها به نام دفنریل است.

 

 



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ چهار شنبه 9 فروردين 1391 ] [ 1:11 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

کليه‌تان را با جعفری تميز کنيد!

کليه‌تان را با جعفری تميز کنيد!

با نوشيدن يک ليوان در روز متوجه خواهيد شد که تمام نمک و ديگر سموم انباشته شده در کليه شما خارج مي شود.

دانشمند: سال ها يکي پس از ديگري مي گذرند و کليه هاي ما خون ما را با دفع نمک، سم و هر گونه شيء ناخواسته که وارد بدن ما مي شود فيلتر مي کنند.


با گذشت زمان، نمک تجمع مي يابد و اين نياز به تميز کردن توسط عمليات نظافتي دارد. چگونه مي خواهيم بر اين مشکل غلبه کنيم؟

بسيار آسان است!

اول يک دسته جعفري را برداشته و تميز بشوييد. سپس آن را در تکه هاي کوچک بريده و در يک قابلمه بريزيد و با آب تميز به مدت ده دقيقه بجوشانيد و بگذاريد سرد شود.

بعد، آن را صاف کنيد و در يک بطري تميز بريزيد و داخل يخچال بگذاريد تا خنک شود.

با نوشيدن يک ليوان در روز متوجه خواهيد شد که تمام نمک و ديگر سموم انباشته شده در کليه شما خارج مي شود.

جعفري به عنوان بهترين تميز کننده کليه شناخته شده و طبيعي است

 



موضوعات مرتبط: خواص گیاهان دارویی
[ دو شنبه 7 فروردين 1391 ] [ 6:32 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

خواص بادام هندی را بخوانید

بادام هندی، مقادیر زیادی چربی‌های سالم دارد این چربی‌ها عموماً از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌كند.
به گزارش افکارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سعید حسینی متخصص تغذیه اظهار داشت:‌ بادام هندی منبع ارزشمند مس است، مس عنصری است كه مصرف آن از ابتلا به بیماری‌هایی مثل اختلال حواس و بیماری‌های مفصلی جلوگیری می‌كند.
وی افزود: مس یكی از اجزای مهم آنزیم‌های بدن است كه در بیشتر فرآیندهای فیزیولوژیكی شركت می‌كند. ضمن اینكه برای حذف رادیكال‌های آزاد مضر در بدن و استفاده بهینه از آهن كمك بزرگی است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران ادامه داد: مس برای تولید ملاتین و پرورش استخوان‌ها و بافت‌های ارتباطی بدن، عنصری كاملاً ضروری است. بادام هندی منبع خوبی از ویتامین K‌ است كه به تنظیم انعقاد خون و شرایط ناشی از آن كمك می‌كند.
حسینی خاطرنشان كرد: بادام هندی فشارخون بالا را كاهش می‌دهد علاوه بر این در بادام زمینی منیزیم هم وجود دارد كه از عوامل تنظیم كننده فشارخون است.
وی در پایان تأكید كرد: اگر به بیماری‌های كلیوی یا بیماری مرتبط با كیسه صفرا مبتلا هستید، از مصرف بادام هندی صرف نظر كنید همچنین اگر مكمل‌های كلسیم مصرف می كنید، مصرف بادام هندی ممكن است در جذب كلسیم اختلال ایجاد كند


موضوعات مرتبط: خواص گیاهان دارویی
[ دو شنبه 7 فروردين 1391 ] [ 9:51 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

گیاهان مفید(7خواص شگفت انگیز دارچین)

اگر با خستگی، کلسترول بالا، سرماخوردگی، اختلالات خواب و غیره مواجه هستید دارچین را دریابید.

این ادویه را که می‌توان در بیشتر غذاها و شیرینی‌جات استفاده کرد، برای سلامتی بی نظیر است.

در این مقاله ۷ دلیل خوب ارائه می‌دهیم که هر کدامش برای تشویق به مصرف بیشتر این ادویه کافی است. با ما همراه باشید.
 ۱- دارچین برای مقابله با سرماخوردگی و گریپ خوب است
دارچین سرشار از «آلدئید سینامیک» است که یک آنتی باکتری، ضدویروس و ضدانگل بسیار قوی محسوب می‌شود. این ادویه‌ی معطر سیستم ایمنی بدن را تحریک و تقویت می‌کند.

روش مصرف: یک قاشق چای‌خوری دارچین و دو عدد چوب میخک را در یک فنجان آب گرم بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید بجوشد.

سپس از روی شعله برداشته و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. به این محلول آب نصف لیموترش و ۱ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. هر روز یک تا دو بار از این محلول میل کنید تا سرماخوردگی‌تان درمان شود.
 ۲- دارچین نفخ را از بین می‌برد
 
همان طور که گفتیم دارچین خواص ضدعفونی کنندگی دارد و برای همین از فلور روده محافظت می‌کند. دارچین گرفتگی عضلات معده و روده را برطرف می‌سازند و با نفخ مقابله کرده و اسهال را رفع می‌کند.
روش مصرف: ۱۵۰ میلی لیتر آب را روی ۱ قاشق چای‌خوری چوب دارچین خرد شده یا پودر دارچین ریخته و در ظرف را بگذارید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و هر روز ۳ مرتبه (بعد از غذا) از آن بنوشید. این کار را به مدت ۷ تا ۱۰ روز تکرار کنید. توجه داشته باشید که زیاده‌روی نکنید.
 مصرف روزانه ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز میزان قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به میزان ۱۸ تا ۲۹ درصد کاهش می‌دهد

 3- دارچین انرژی‌زا است
 دارچین روی جسم و روح ما تأثیر گذاشته و انرژی‌مان را بالا می‌برد. برای همین اگر احساس خستگی و کسالت می‌کنید به سراغ دارچین بروید.
 روش مصرف: روی ۱۵۰ میلی گرم آب یک قاشق چای‌خوری پُر پودر دارچین بریزید. در ظرف را گذاشته و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. زمانی که احساس خستگی فیزیکی می‌کنید از این محلول بنوشید.

می‌توانید به مدت ۱۰ روز از این نوشیدنی دارچینی برای رفع احساس خستگی‌تان استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که میزان دارچین را بیشتر نکنید.
 ۴- دارچین میزان تری‌گلیسیرید و کلسترول را پایین می‌آورد

 دارچین میزان گلیسمی خون را پایین می‌آورد و به همین دلیل میزان کلسترول خون و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد. نتایج یک پژوهش پاکستانی نشان می‌دهد مصرف روزانه‌ی ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز میزان تری گلیسیرید را ۲۳ تا ۳۰ درصد و میزان LDL را به میزان ۷ تا ۲۷ درصد کاهش می‌دهد.

روش مصرف: روزانه یک قاشق چای‌خوری دارچین را به انواع غذاهای خود اضافه و میل کنید.
 ۵- دارچین با پیری مقابله می‌کند
 دارچین حاوی میزان قابل توجهی تانین است که قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و به همین دلیل با رادیکال‌های آزادی که باعث پیری سلول‌ها می‌شود مقابله می‌کند.
 روش مصرف: روزانه ۱ قاشق چای‌خوری به غذاهای خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که در مصرف دارچین نیز دچار افراط نشده و بیش از ۱ قاشق در روز از این ادویه استفاده نکنید.
  ۶- دارچین میزان گلیسمی را پایین می‌آورد

 دارچین با افزایش گلیسمی بعد از صرف غذا مقابله می‌کند و به همین دلیل باعث می‌شود افراد دیابتی برای صرف غذا کمتر دچار مشکل شوند.

نتایج یک پژوهش پاکستانی که در سال ۲۰۰۳ انجام گرفته است نشان می‌دهد مصرف روزانه ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز میزان قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به میزان ۱۸ تا ۲۹ درصد کاهش می‌دهد.

روش مصرف: روزانه ۱ قاشق چای‌خوری دارچین به غذاهای خود اضافه کنید.

۷- دارچین اشتها را افزایش می‌دهد
 
دارچین تحریک کننده‌ی غدد بزاق و غشای مخاطی معده محسوب می‌شود. این ادویه‌ی معطر تشکیل شده از یک ترکیب قوی به نام آلدئید سینامیک است که به طور طبیعی اشتها را افزایش می‌دهد.
 روش مصرف: ۱ قاشق چای‌خوری دارچین را در ۱۵۰ میلی لیتر آب ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و هر روز دو مرتبه نیم ساعت قبل از غذا میل کنید.

این نوشیدنی برای زمانی که احساس بی اشتهایی می‌کنید موثر است. توجه داشته باشید که مصرفتان بیش از میزانی که توصیه شده است نباشد.

 



موضوعات مرتبط: خواص گیاهان دارویی
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 10:12 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد